pstrąg
Zdrowie i uroda

Kwasy Omega-3, Omega-6 i Omega-9. Polski pstrąg.

Kwasy Omega 3, 6 i 9 to niezbędne w organizmie człowieka nienasycone kwasy tłuszczowe. Pomagają w redukcji złego cholesterolu, wpływają na układ sercowo-naczyniowy, układ nerwowy i wzrok. Najkorzystniej dostarczać go do organizmu codziennie w małych porcjach.

Kwasy Omega-3 znajdują się w:

  • rybach (pstrąg zawiera 23%)
  • krewetki
  • olej lniany
  • olej rzepakowy
  • olej z orzech włoskiego
  • olej słonecznikowy
  • olej sojowy
  • oliwa z oliwek

Kwasy Omega-6 znajdują się w:

  • olej kukurydziany
  • olej słonecznikowy
  • olej sojowy
  • olej rzepakowy
  • olej z pestek winogron
  • oliwa z oliwek

Kwasy Omega-9 znajdują się w:

  • oliwie z oliwek
  • olej rzepakowy
  • olej sojowy
  • olej sezamowy

Powyższe listy zostały utworzone w kolejności od najwyższej zawartości danego tłuszczu do najniższej. W przypadku niektórych olejów np. oleju rzepakowego zawierają omega 3, 6 i 9 w różnych proporcjach. Ważne, aby nie zniszczyć tak cennych kwasów poprzez podgrzewanie (np. podczas smażenia), dlatego korzystniej jest spożywać je na zimno. Tylko kwasy omega-9 nie tracą swoich właściwości podczas smażenia.

Pstrąg

Pstrąg jest bardzo zdrową rybą słodkowodną. W jej mięsie znajdziesz najwięcej omega spośród wszystkich ryb słodkowodnych. Pstrąg jest bogaty w białko, witaminy z grupy B i świetnie sprawdzi się w menu diety redukcyjnej. Śmiało można nim zastąpić drób, z powodzeniem nadaje się na danie główne, jako składnik sałatek lub jako przystawka.

Najczęściej wybieram pstrąga świeżego i gotuję go na parze, grilluję, piekę lub duszę. Możliwości jest wiele, dzięki temu nie sposób się znudzić tą rybą. Można go gotować/piec w całości lub zrobić z niego filety lub dzwonki. Mięso pstrąga doskonale nadaje się na pulpety lub pieczeń rzymską. Mam wiele ulubionych przepisów z pstrągiem w roli głównej.

Koniecznie zmień swój nawyk i zacznij jeść ryby częściej, nie tylko na święta, czy w wakacje spędzane nad morzem lub jeziorem. Kwasy tłuszczowe w nich zawarte rozpuszczają ważne dla organizmu witaminy tj. A, K, D i E – przy diecie beztłuszczowej organizm nie jest w stanie przyswoić tych witamin i powoduje to niedobór.

komentarze 2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close