mus jabłkowo-bananowy
Zdrowie i uroda

Mus jabłkowo-bananowy z rodzynkami

Mus jabłkowo-bananowy z rodzynkami śmiało zastąpił mi sklepowe słodycze. Uwielbiałam wszelkie słodkości dostępne na półkach sklepu, ale większość z nich jest niezdrowa. Mało tego wiele składników, które są używane do produkcji słodkości mogą szkodzić zdrowiu w dłuższej perspektywie spożywania. Szukałam rozwiązań, by zastąpić niezdrowe przekąski. I znalazłam kilka metod. Zaczęłam od suszonych i świeżych owoców, potem zaczęłam sprawdzać różne przepisy. Zależało mi na tym, by przygotowanie takich przekąsek zajmowało bardzo niewiele czasu. A ponad to, żeby dało się je spakować do pojemniczka na wynos, na przykład na drugie śniadanie w pracy.

Mus jabłkowo-bananowy to bardzo prosty deser. Swoją słodyczą uzupełni twoje pragnienie na słodkości. Ale najważniejsze jest to, że jest bardzo zdrowy. Poniżej podaję składniki oraz sposób przygotowania musu.

Mus jabłkowo-bananowy z rodzynkami – składniki:
  • 1 sztuka jabłka
  • 1/2 szt banana
  • 5 sztuk rodzynek sułtańskich
  • 1 łyżeczka miodu pszczelego
  • 1 szczypta cynamonu mielonego
Sposób przygotowania:
  1. Jabłko ścieram na tarce na dużych oczkach.
  2. Dodaję banana i rozgniatam go.
  3. Połączone owoce przekładam do garnuszka i dodaję odrobinę wody.
  4. Następnie dodaję pozostałe składniki i całość dusi się do momentu powstania jednolitego musu.
  5. Przekładam do dużego kubka i na wierzchu posypuję jeszcze szczyptą cynamonu. Gotowe 🙂

Ten mus świetnie sprawdza się jako drugie śniadanie, przekąska między posiłkami, czy deser. Często przygotowuje go moja pięciolatka pod moim nadzorem, ponieważ jest bardzo łatwy do wykonania. Dzięki temu że używasz banana nie musisz dosładzać deseru. A gdy jabłko też jest słodkie wtedy otrzymujesz niebiańskie rozkosze podniebienia. Moja rodzina jest już z natury łasuchami i dzień bez słodkiego jest niemożliwy 🙂 Taki deser jest idealny dla nas. Oczywiście warto zwrócić uwagę na nadmiar cukru z owoców i stosować zbilansowaną dietę. Jeśli twoim celem jest jednak zmniejszenie spożywania białego cukru to polecam mój artykuł na ten temat. Równie ważne może okazać się niepodjadanie, dlatego odsyłam do siedmiu skutecznych zasad, które ujęłam już kiedyś w artykule.

agnieszka klimczak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dowiedz się więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close