Bitki ze schabu
Zdrowie i uroda

Bitki ze schabu

Bitki ze schabu to propozycja na szybki obiad. Jest to wersja bardziej dietetyczna niż tradycyjny polski schabowy. Spróbuj zanim zaczniesz marudzić 🙂 Tą wersje chwalą nawet zagorzali zwolennicy klasycznego schabowego w panierce z mąki, jajka i bułki tartej. Jedyne co będzie potrzebne to przyprawy, patelnia i oczywiście dobrej jakości mięso wieprzowe. Schab, łopatka i szynka to najmniej kaloryczne części wieprzowiny. Dzisiaj w głównej roli schab, poniżej przepis na bitki.

Ciekawostka! Wiesz, że ilość cholesterolu w wieprzowinie dorównuje prawie ilości cholesterolu w drobiu? Stąd wniosek, że nie powinniśmy ograniczać jedynie spożywania mięsa wieprzowego, ale mięsa w ogóle i uzupełnić swoją dietę warzywami bogatymi w białko i żelazo. Na przykład puddingiem z buraków i amarantusa 😉 Spożywajmy mięso okazjonalnie i cieszmy się niesamowitym smakiem.

Bitki ze schabu – składniki:
  • 500g wieprzowiny, schab bez kości
  • 2 łyżeczki oleju kokosowego rafinowanego
  • 2 szczypty majeranku
  • 1 szczypta pieprzu
  • szczypta soli morskiej
Sposób przygotowania:
  1. Po pierwsze mięso kroję w plastry i lekko rozbij tłuczkiem.
  2. Po drugie nacieram przyprawami.
  3. Następnie rozgrzewam olej na patelni i smażę bitki po kilka minut z obu stron. Gotowe 🙂
  4. Na zdjęciu: bitki podałam z ryżem i brokułami.

Przyznam szczerze, że bardzo spodobała mi się ta wersja schabowego. Bitki ze schabu są dużo szybsze w przygotowaniu, niż tradycyjny schabowy. Smażenie na oleju kokosowym jest też mniej kaloryczne, niż na smalcu. Olej kokosowy poddany obróbce termicznej nie pozostawia smaku, ani zapachu. Testowałam ten przepis na wielbicielach polskiego, tradycyjnego kotleta schabowego i okazało się, że jest równie smaczny.

Jeśli jesteś wielbicielką przepisów na szybkie dania to polecam kategorię Zdrowie i uroda. Znajdują się tam moje ulubione przepisy. Czyli takie, które są łatwe w przygotowaniu, nie gotują się wieczność i są zdrowe. Lubię posiłki na ciepło, nie tylko obiady, ale również śniadania i kolacje. Uważam, że ciepłe posiłki są najlepsze dla naszego organizmu. I to nie tylko w okresie jesienno-zimowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *